kupowanie przez internet

Mobile friendly – co to właściwie oznacza?

Od kilku lat można zaobserwować rosnącą przewagę urządzeń mobilnych nad klasycznymi desktopami. Coraz więcej osób używa swoich smartfonów i tabletów w celach wcześniej zarezerwowanych wyłącznie dla komputerów. Z tego powodu mobilna wersja strony internetowej jest dzisiaj tak ważna. Jednak co tak w zasadzie oznacza bycie „mobile friendly”?

Dostosowanie strony do urządzeń mobilnych

Mobile friendly to nic innego jak dostosowanie wyglądu i działania strony do ekranów urządzeń mobilnych. Wyświetlacze tego typu są, z oczywistych względów, o wiele mniejsze niż monitory komputerów i laptopów. Przeglądanie na telefonie strony do tego nieprzystosowanej znacznie obniża zadowolenie klientów, zmniejszając tym samym szansę na sprzedaż zamieszczonych na niej produktów. Webdesignerzy muszą więc pamiętać o kilku elementach. Przede wszystkim należy zadbać o zredukowanie widocznych opcji. Nikt chyba nie lubi, gdy po wejściu na stronę, jego ekran zalewają tysiące możliwych do kliknięcia odnośników. Jeśli ich obecność jest niezbędna, warto zastanowić się nad dyskretnym schowaniem ich w jednym z menu czy też posegregowaniem na podstrony.

Co więcej, trzeba pamiętać o wyróżnieniu najważniejszych przycisków (takich jak np. Kup teraz, Koszyk czy Zaloguj). Użytkownicy serwisu powinni wyraźnie odróżniać je od reszty ikonek oraz móc bez problemu w nie kliknąć. Nie można także zapominać o podstawowym aspekcie wpływającym na samopoczucie internautów – prędkości ładowania strony. Klienci o wiele częściej rezygnują z zakupu w sklepach internetowych, które każą im czekać na wczytanie wszystkich swoich elementów. Mobilna wersja strony powinna otwierać się w mgnieniu oka, stale zachęcając swoich użytkowników do dalszego przeglądania.

Responsywna strona internetowa

Responsywność strony internetowej to rozwiązanie, które już cieszy się dużą popularnością największych graczy internetowego handlu. Na czym polega ten zabieg? Jest to nic innego jak automatyczne dostosowywanie rozmiaru strony do wielkości ekranu, na jakim jest wyświetlana. Oczywiście ta opcja nie zwalnia webdesignerów z wymienionych wcześniej obowiązków, jednak znacznie ułatwia ich pracę. Wygląd strony, jak wynika z wielu statystyk, ma duży wpływ na konwersję, czyli np. sprzedaż produktów. Co więcej, to rozwiązanie może wpłynąć także na pozycjonowanie Twojego sklepu w wyszukiwarce. Nie od dziś wiadomo, że Google coraz mocniej skupia się na urządzeniach mobilnych. Algorytm odpowiedzialny za ustawienie miejsca na liście wyszukiwanych witryn o wiele przychylniej „patrzy” na sklepy internetowe stosujące Responsive Web Design.

Chatbot, czyli interakcja strony z klientami

Zastosowanie chatbota, czyli interaktywnego, automatycznego komunikatora, staje się chlebem powszednim w każdym większym serwisie z branży e-commerce. Dlaczego? Według statystyk ten sposób interakcji z użytkownikami jest aż dziesięć razy skuteczniejszy od używanych dotąd powiadomień mailowych. Jednak to nie koniec plusów chatbota. Sztuczna inteligencja, wyposażona wcześniej w szereg słów kluczowych i informacji na temat sklepu, jest w stanie błyskawicznie udzielić pomocy czy po prostu odpowiadać na pytania użytkowników. Z pewnością w przyszłości będziemy spotykać chatboty coraz częściej.